Sivu 2/3

Re: Miten voisi kehittää suomalaista ratalajia ?

ViestiLähetetty: 25.06.2016 09:52
Kirjoittaja Capo
Hancock kirjoitti:Hyvinkäällä Vauhtipuistossa voisivat jakaa ilmaisia ämpäreitä speedway-kisojen yhteydessä, että saataisiin lisää katsojia. :D


Kuva

Re: Miten voisi kehittää suomalaista ratalajia ?

ViestiLähetetty: 29.06.2016 16:10
Kirjoittaja Hancock
Tievarsimainonta vapautuu elokuussa.

http://www.uusisuomi.fi/autot/197917-ti ... uutiskirje

Nyt vaan entistä suurempia ja hienompia Speedwayrata kylttejä tienvarsille!

Re: Miten voisi kehittää suomalaista ratalajia ?

ViestiLähetetty: 29.06.2016 21:33
Kirjoittaja Capo
Kuva
:o

Re: Miten voisi kehittää suomalaista ratalajia ?

ViestiLähetetty: 30.06.2016 12:55
Kirjoittaja Hancock
Kilpailu:
Mikä Speedway-rata/seura tekee hienoimman tienvarsikyltin?

Re: Miten voisi kehittää suomalaista ratalajia ?

ViestiLähetetty: 13.07.2016 22:24
Kirjoittaja Hancock
2min kello voisi olla ritsatelineen takana lähtösuoralla. Takasuoran päässä voisi olla nopeustutka ja näyttötaulu josta yleisö näkisi huippunopeuden. Eräaika näyttö olisi kiva myös. Kännyköihin/tabletteihin sovellus jossa täyttyisi ajokaavio automaattisesti kisan edetessä. Tällein saataisi lisää yksityiskohtia ja mielenkiinnon aiheita.

Kallista, tiedän. Ei ole pakko toteuttaa :D

Re: Miten voisi kehittää suomalaista ratalajia ?

ViestiLähetetty: 13.07.2016 22:37
Kirjoittaja Capo
Ei kallista, itse asiassa vaan aikaa....jonkun vaan pitää päivittää asiat....ja puhaltaa...siihen kuuluisaan yhteiseen hiileen!!!!!

Re: Miten voisi kehittää suomalaista ratalajia ?

ViestiLähetetty: 04.09.2016 12:34
Kirjoittaja Hancock
Berwick Bandits premier-liigan speedway-joukkue on taloudellisissa vaikeuksissa ja se on laitettu myyntiin.

Myynti-ilmoituksessa pisti silmään:
"Since 2009 I have watched with pride as the track surface and lighting were improved beyond recognition, our foam-fence – the best and safest in the Premier League -- was installed and we introduced track covers, first in 2012 and improved upon this season”. "


-Huippu pinta radassa
-Huippu valaistus
-Foam Fence = Vaahto-aita?
-Track covers... tarkoittaa radan sateelta suojaamiseen tarkoitettuja pressuja?

Nyt kun ilmastonmuutos etenee ja Suomesta tulee uusi Englanti, jossa sataa vettä jatkuvasti olisiko track coverseille käyttöä täälläkin? Jos koko aamupäivän sataa ja kisan ajaksi on kuitenkin kuivaa luvassa, niin peitetty rata pitää sen ajokuntoisena kilpailun alkuun asti. Suomessa on kuitenkin vielä toistaiseksi Speedwayssä pitkät etäisyydet. Sm-liigapaikkakunnat sijaitsevat neliössä jonka jokainen nurkka on mahdollisimman kaukana toisistaan ja jos katsojia tulee toiselta puolelta Suomea niin on melkoinen pettymys jos kisa perutaan tai kilpailu menee yhdessä kapeassa ajourassa peräkkäin köröttelyksi... josta on speedway kaukana.

Posted: July 2, 2016
The track covers are on for Plymouth's visit tonight at 7!

With a dodgy forecast set for this afternoon, Scott Courtney, Ian Rae and the track staff have put Berwick's famous track covers in place at 11.30 this morning.


Posted: April 2, 2016
The Covers Are On!

The forecast predicts that there may be rain this afternoon so Scott and his team have organised a squad to cover the track!
We believe that this is a PL first!


Niillä on vara-ambulanssikin!

Posted: December 30, 2015
BANDITS BOSS BUYS AMBULANCE

In an innovative, and very positive, move Berwick speedway director John Anderson has arranged to purchase the 'spare' ambulance used to cover meetings at Shielfield Park, ensuring the continuing presence of two fully-fitted ambulances at all speedway events.

Ambulanssitarina kokonaisuudessaan: http://www.berwickbandits.co/article/ba ... -ambulance

Re: Miten voisi kehittää suomalaista ratalajia ?

ViestiLähetetty: 09.11.2016 20:23
Kirjoittaja Hancock
Briteissä kysyttiin kuinka houkutella nuorempaa yleisöä Speedway-kisoihin:

Grachan vastasi:
My 12 year old son has liked speedway for a while. So I just asked him what he likes and doesn't like about Speedway. Here's his answers. (Sorry, but it is what he said)

Likes:
Crashes (that was his first answer)
The races and overtakes
Getting selfies with the riders
Filling in the programme
The horns at the Grand Prix
The bike noise

Dislikes:
Nicki Pedersen (except when he starts fights. He likes him then)
When the ref makes a rubbish decision and there are delays
The tractor going round - that's boring
Getting stones in the face.


There you go. Sorted.


PHILIPRIISING kirjoitti:
THE following is part of a pice I wrote for Speedway Star this week. Comments?



THE biggest conundrum facing the current crop of British promoters is how to attract more people through their turnstiles and especially those of a younger generation.

Speedway Star has a vested interest in this. More people attending domestic speedway in the UK increases our potential market as well. BSI, too, looking to increase their annual attendance at Cardiff’s Millennium Stadium for the British Grand Prix.

It is the BSPA who hold the keys to a new audience. Schemes such as free admission for under 16-year-olds attending with at least one adult, for example, have merit.

But the question that needs to be asked is this: why would teenagers want to go to speedway in the first place? What’s in it for them?

Kelvin Tatum, newly appointed to the Lakeside management team, and I were chewing this over during a protracted lunch last week.

We agreed that speedway tracks have to be more imaginative in providing ways in which young boys, and girls for that matter, can inter-act with speedway.

How can they get to experience what riding a speedway bike is all about without actually doing so? This has always been a root problem for speedway, which even in the wider world of motorsport exists in its own little bubble.

You cannot buy a speedway bike and ride it down the road, it’s a unique piece of equipment. But that shouldn’t necessarily mean that it is of no interest to potential young fans. Make its inherent weirdness an attraction rather than a deterrent.

Would it be feasible for tracks to allow a limited number of young fans prior to each meeting to discover what it is actually like to sit on a bike, to learn first hand what the idiosyncrasies of it are?

Learning how a speedway bike performs, its unique nature, how it could outgun an F1 car off the grid could be used to add to its allure.

Better still if they could test their reactions at a simulated starting gate. There was one at GPs in Gothenburg for a while and it was a massive attraction.

Kelvin says he would be happy to do that at Lakeside and to walk a group round the track so that they get a further idea of what is involved.

At a recent SGP in Torun he took four fans (not youngsters) onto the track, stood them at the starting gate and walked them through a race. They were quite entranced by the experience because previously they had only looked on from the outside and could now envisage what riders were thinking during the course of a race. Simple and at no cost.

It is also being suggested that promoters and/or riders should be encouraged to visit local schools to talk about speedway and encourage pupils to become engrossed with the mathematical aspect, scoring, averages, etc, as part of their curriculum.

At the SGP rounds we can use tablets and smartphones rather than a pen and programme to register riders scores and the simple app automatically calculates the final numbers and positions.

Is it not time that collectively the promoters commissioned something similar for league matches so that kids can attend with their iPads, fill in the names and follow the meeting in a manner that would appeal to them much more?

It might minimally detract from programme sales – although not if the editorial content of the programme is good enough to still warrant purchasing – but this progression to the digital age is long overdue.

It doesn’t require any wi-fi connection and would appeal to those youngsters who are joined at the hip to their smartphones.

We are only scratching the surfacing here but the bottom line is that speedway bosses need to up their game when they go fishing for a new speedway audience that can provide the core attendance for years to come.

Re: Miten voisi kehittää suomalaista ratalajia ?

ViestiLähetetty: 16.04.2017 11:39
Kirjoittaja Hancock
Sovitaan sillein, että jos joku voittaa Eurojackpotissa 87miljoonaa euroa, niin antaa Suomi Speedwaylle siitä yhden miljoonan. 1 miljoona ei noissa rahoissa tunnu missään ja 87 miljoonaa on liikaa rahaa yhdelle ihmiselle. ;)

Saataisi junioreille pyöriä, ilmalaidat, elektroniset tulostaulut ja katetut katsomot joka radalle. Varmaan saataisi myös ilmaiskanava tv-lähetyksetkin jokaisesta sm-liiga kisasta.
Nythän on niin, että jos olet 5-15 vuotias ja mietit mitähän sitä urheilisi, niin netti, lehdet ja tv ovat täynnä jääkiekkoa, formuloita, hiihtoa, mäkihyppyä, rallia... kenellekään ei tule edes mieleen ruveta seuravaksi Greg Hancockiksi tai Emil Sayfutdinoviksi Suomessa. Mutta seuraavaksi Kimi Räikköseksi tai Valtteri Bottakseksi haaveilevia on paljon KOSKA NE NÄKEVÄT EM. HENKILÖT TELKKARISSA JA LEHDISSÄ.

Kuva
Tämäkin tuleva speedway kuski tuossa oikealla Niken kanssa on englantilainen... Suomessa ei edes tiedetä kuka Nike Lunna on kuin muutamalla speedwaypaikkkunnalla ja sieläkin vain lajista kiinnostuneet.

Re: Miten voisi kehittää suomalaista ratalajia ?

ViestiLähetetty: 13.05.2017 07:58
Kirjoittaja Hancock
Mitä tänään olet tehnyt Suomen speedwayn hyväksi?