SM-liiga 2019

Speedway aiheinen keskustelu

SM-liiga 2019

ViestiKirjoittaja Hancock » 06.12.2018 15:06

2019 Speedwayn SM-liigan spekuloinnit tänne.
Danny King (Ipswitch Witches) "Only way to get better in speedway is ride with someone who is better. Chase someone who is better than you".
Avatar
Hancock
 
Viestit: 368
Liittynyt: 07.09.2014 10:36

Re: SM-liiga 2019

ViestiKirjoittaja Hancock » 17.12.2018 21:36

9 joukkuetta SM-liigassa 2019. Milloin on viimeksi näin monta joukkuetta ollut?
Danny King (Ipswitch Witches) "Only way to get better in speedway is ride with someone who is better. Chase someone who is better than you".
Avatar
Hancock
 
Viestit: 368
Liittynyt: 07.09.2014 10:36

Re: SM-liiga 2019

ViestiKirjoittaja Kaasuvaijeri » 25.12.2018 11:40

Olipahan mahtava uutinen 19.12 kun Petteri Pohjola kirjoitteli speedway.fi sivustolla tulevan kauden liigakuulumisia. Nyt on porukat olleet tosissaan liikkeellä ja sen totisesti huomaa, tämä pisti penkkiurheilijan haukkomaan henkeä ihastuksesta. Yhdeksän joukkuetta!!! Aivan mahtavaa!!!

KOJOOTIT, HjMK: Antti Vuolas, Niilo Vuolas, Allan Angelstok ja jj. Juho Ruuska
Olipa hienoa luettavaa, Kojootit liigaan. Tätä on varmasti speedwaypiireissä toivottu jo pitkään ja nyt se toteutuu. Todella hienoa! Kovat ja jatkuvan kehityksen tiellä olevat Vuolaksen veljekset saavat porukkoihinsa lupaavan nuoren virolaiskuljettajan, hyvä tiimi. Nyt vaan Haapajärven seutukunnalla kova mediamylly käyntiin, että saadaan ihmiset ja yritykset entistä enemmän takaisin lajin pariin. Kaasuvaijeri ei voi kun lämmöllä muistella 80- ja 90-luvun juhannusmaaratakisoja, oli katsojia ja tunnelmaa! Samaa meininkiä nyt vaan tavoittelemaan!! Hyvä Kojootit!!

AUSEKLIS TEAM, Latvia: Rudolfs Sprogis, Richards Ansviesulis, Krister Lumanis ja jj. Antoni Kusels
Että oikein ulkomailta asti joukkue haluaa tulla meidän kotoiseen SM-liigaan. Mikä mahtava uutinen, toivottavasti kukaan ei ajattele päinvastoin. Kyllä tosi on, että latvianpoikien kova satsaus tulee satamaan suomispeedwayn laariin. Herättää nimittäin mielenkiintoa tämmöinen. Käyttäkää hyväksenne markkinoinnissa. Very welcome vaan!

WASAMAT, PirMM: Henri Ahlbom, Max Koivula, Jarno Kokkonen ja jj Petteri Koivunen ja Matias Rantala
Kyllä tuon Tampereen seutukunnankin herääminen tässä viimevuosina oman joukkueen muodossa lämmittää mieltä. On se ollut semmoinenkin speedwayn kehto takavuosikymmeninä, ettei sitä tänä päivänä oikein enää kukaan tahdo muistaa ja tiedostaa. Hattua ilmaan vaan. Sielä on ollut aina laaja kannattajakunta lajille, nyt vaan lisää vettä myllyyn. Hyvä porukkakin kasassa, Henri on jo nuoresta iästä huolimatta täysin valmis johtamaan joukkuetta ja uskon että Max ja Jarno ottavat isoja kehitysaskeleita tulevana suvena.

PORIN NOPEA RACING, PMK: Jooa Partanen, Marko Suojanen, Jere Lehtonen ja jj. Ville Setälä
Tässä kohtaa piti hypätä jo tuolilta ilmaan! Jooa is back!! Aivan saa****nan hieno homma! Kyllä viime kesä meni vähän mollivoittoisissa tunnelmissa kun ei nähnyt Jooan aivan hemmetin hienoa menoa, kyllä mä niin tätä toivoin. Onneksi näin, huh. Ja mister Suojanen, tämä jos mikä osoittaa rakkautta lajiin. Ja totta mooses Lehtonen myös, jälleen laatuporukka Porilla kasassa.

MAD-CROC SPEEDWAY, KMMK: Peter Ljung SE, Tero Aarnio, Niko Siltaniemi ja jj Jorma Mäkikunnas
Jos äsken piti hypätä tuolilta ilmaan, niin tässä kohtaa tipahdin tuolilta totaalisesti. No jo on joukkue, ja eiköhän salettia ole se, että Lahden veljekset astuvat remmiin kun joku vakituisista ei viivalle muiden velvoitteiden vuoksi pääse. Oli kokoonpano mikä tahansa, niin kovaa mennään. Kung Ljung Suomessa, lähes uskomatonta!

KOTKAT, SeMK: Mika Loppi, Viljam Lappi, Pessi Sillanpää ja jj Mauri Palmi
Ja fiilisen sen kuin paranee… Myös Lopin Mika vetää kevlarit uudelleen niskaan. Olen aivan vakuuttunut, että muutamat reenit niin taas mennään ja kovaa, pari välikesää ulkomaan duunien jälkeen on nopeasti hoideltuna. Mielestäni Mika ajoi elämänsä parasta speedwayta ennen reissua, joten olisi ollut todella sääli jos se olisi loppunut siihen, mutta onneksi ei!! Ja sitten vielä Viljam ja Pessi, aivan mahtava homma, nuoria innokkaita miehiä. Ei muuta kuin kovaa treeniä niin 500-vauhti löytyy ihan varmuudella.

KORPPIKOTKAT, SeMK: Esko Mylläri, Seppo Pitkämäki, Juha Salo.
No nyt vedetään jo ässiä hihasta…olihan veto, Korppikotkat on herätetty henkiin, tämähän sopii mulle! Ei iästä ja kokemuksesta ole ollut speedwayssa koskaan haittaa, monen kohdalla jopa päinvastoin. Aivan mahtava homma että ”pojat” lähtevät viivalle… ja turha luulla, että he siellä heittopusseja ovat, antavat kisatilanteessa ihan varmasti nuorille kehittyville kuskeille kovaa vastusta. Kiitos ja kumarrus Korppikotkille!

SAND BLOWERS, HyMK: Timi Salonen, Toni Hyyryläinen, Janne Ruismäki ja jj Ekku Salonen
Laatuporukka se tämäkin. Timi ja Toni raivaavat paikkaansa suomispeedwayn eliittiin kesä kesältä aina vaan korkeammalle. Kovia poikia, saattepas taas nähdä! ja sitten Ruismäki, tuo todellinen moottoripyörälajien monitaituri. On nyt sitten pistänyt osaamisensa puntariin kesäisellä ovaalilla, onpas todella hienoa seurata miehen kehitystä! Näin kun tekisi moni muukin moniosaaja tässä valtakunnassa. Tätä rajojen yli menemistä toivoisin erityisesti jäärata miehiltä, joilla todella monella on myös flat track osaamista. Lähtekääpäs nyt oikein porukalla koettamaan miltä se speedwaypyörä kädessä tuntuu, voitte yllättyä positiivisesti. Olisi hienoa nähdä myös teitä speedwayn parissa.

RTC-RACING, KauhjMK: Lasse Fredriksen NO, Rasmus Broberg SE, Niklas Säyriö ja jj Timo Kujanpää
Ja jumankauta Kauhajokikin, tämä osoittaa seuralta todellista sitkeyttä ja tahtoa. Vaikka ei ole yhtään omaa kuljettajaa niin porukka kasaan vaan. Eikä mikä tahansa porukka vaan isosti on laatua kerätty yhteen. Nuori Norjan poika on kehittynyt viime vuosina aivan todella paljon, hyvin vetää. Toivottavasti jaksaa ajella vuonojen maasta Suomeen siristämään. Brobergilla jo vankka SM-liigakokemus, oikein hyvä tyyppi. Ja Niklas myös porukoissa, todella mahtava juttu. Siinä on nuorimies joka todella panostaa, aivan mahtavaa, ei muuta kuin jälleen uusia harppoja ylöspäin. Hyvä tulee! Kauhajoelle niin kuin jo tuossa aikaisemmin Haapajärvellekin toivon aikaa ja energiaa lajin ”uuden tulemisen” markkinointiin alueellanne. Kauhajoellakin oli parhaina päivinä todella hyvät katsojamäärät, ei se väki siitä miksikään ole muuttunut, ne pitää vaan saada uudelleen kiinnostumaan lajista! Töitä tehtäväksi, mutta sitähän tämä on.

Se mikä pistää penkkiurheilijaa yhtäkkiä silmään, on joukkueiden tasaisuus. Valtakunnan nuoret ja vähemmän nuoret lupaukset on mielestäni jakautuneet sopivan tasaisesti eri joukkueisiin. Saavat siis toisistaan oikein hyvää vastusta, se jos mikä kehittää. Toivottavasti Jesse Mustosella ja Nike Lunnalla on Lahden veljesten tyyppinen kontrahti, että saapuvat jonkun joukkueen ”paikkaajaksi” jos joku nimetyistä ei jostain syystä viivalle pääse. Olisi kyllä hienoa nähdä poikienkin menoa suomibaanoilla. Varkauden poisjäänti liigasta tietysti harmittaa. Olisihan se hienoa seurata tätä niin hienoa lajia myös Suomen parhaimmalla speedwaystadionilla, mutta kaipa tähänkin on hyvä syynsä, mistä peruspenkkiurheilija ei ole perillä.
Tässä taannoin kuuluteltiin yhteistyökumppaneita maajoukkueiden tueksi. Aivan oikeaa toimintaa, toivottavasti on tuottanut tulosta ja kumppanuuksia on syntynyt. Yrittäjät ja rahamiehet / -naiset hei, ojentakaa auttava kätenne hienon lajin puolesta.
Ja toivottavasti laajennatte tukeanne myös ihan henkilökohtaiselle tasolle. En oikein jaksa uskoa, etteikö jokaiselle kilpakuljettajalle kelpaisi uusi yhteistyökumppani. Ei sen tuen tarvitse olla sellainen, että sillä painetaan koko kausi läpi, eipä toki, tuskinpa kukaan edes näkee unia semmoisesta. Mutta jokainen tukisaturainen (tai peräti tonni) auttaa eteenpäin, ja kun niitä tukijoita kertyy kuljettajalle useampia niin siitähän se budjetti koostuu. Nyt meistä jokainen voi olla avuksi, lähes jokainen tuntee jonkun liike-elämän tyypin tai muuten vaan rahatyypin jota voi kysäistä tukemaan valitsemaansa kuskia, kuka milläkin perusteella kuskin kohteekseen haluaa valita. Vähän sitä omaa aikaa ja aktiivisuutta peliin kuskien ja lajin puolesta niin hyvä tästä tulee. Ja haluaisin todellakin nähdä senkin päivän kun joku kuski sanoo, että siitä ja siitä firmasta oltiin yhteydessä ja haluttiin lähteä tukemaan mun uraa. Tähän pitäisi pyrkiä.
Kaasuvaijeri
 
Viestit: 4
Liittynyt: 30.01.2017 11:09

Re: SM-liiga 2019

ViestiKirjoittaja Hancock » 25.12.2018 15:07

Latvian joukkue voisi ajaa kotikisansa Varkaudessa? Saataisiin hienoimmalle stadionille liigaottelu.
Danny King (Ipswitch Witches) "Only way to get better in speedway is ride with someone who is better. Chase someone who is better than you".
Avatar
Hancock
 
Viestit: 368
Liittynyt: 07.09.2014 10:36

Re: SM-liiga 2019

ViestiKirjoittaja fsp » 30.12.2018 00:00

Hancock kirjoitti:Latvian joukkue voisi ajaa kotikisansa Varkaudessa? Saataisiin hienoimmalle stadionille liigaottelu.

Sun mielestä on kuitenkin sitten oikein, että SM-liigaan ilmoittautuu latvialainen joukkue kolmella ulkomaalaisella kuljettajalla? Vaikka niiden lukumäärä oli rajoitettu alle sen... Vai eikö sulle kerrottu että tähän epäkohtaan pitäisi tarttua kauden 2018 sääntöjen mukaisesti?

EDIT: Kaasuvaijerilta ihailtavaa analysointia! :roll:
fsp
 
Viestit: 7
Liittynyt: 01.03.2018 00:58

Re: SM-liiga 2019

ViestiKirjoittaja Hancock » 31.12.2018 23:24

Kivat sulle
Danny King (Ipswitch Witches) "Only way to get better in speedway is ride with someone who is better. Chase someone who is better than you".
Avatar
Hancock
 
Viestit: 368
Liittynyt: 07.09.2014 10:36

Re: SM-liiga 2019

ViestiKirjoittaja JoKeR » 01.01.2019 01:23

Missä on julkaistu mitkä 2018 säännöt pätevät ja mitkä eivät. Yksikään noista joukkueista ei täytä 2018 sääntöjä.
Avatar
JoKeR
 
Viestit: 35
Liittynyt: 02.10.2014 01:00

Re: SM-liiga 2019

ViestiKirjoittaja fsp » 01.01.2019 16:06

Siksi onkin tärkeää ymmärtää, että SM-liigassa 2019 on kauden 2019 säännöt. Julkaiseminen on väärä sana tässä yhteydessä, mutta kaikki (ja vähän enemmän) ratalajeissa mukana olevat kerhot/tahot on alla olevan mukaisesti infottu...

Kerhoille on hyvissä ajoin marraskuussa toimitettu ensin kauden 2019 sarjan pääpiirteet ja sen jälkeen sääntökirjan vedos. Siellä on viime vuosien tapaan lause, jossa lukee suurin piirtein, että sarjaan osallistuvat kerhot lopulta päättää sääntökirjan sisällöstä. Tärkeisiin ja isoihin asioihin ei ole ollut tapana puuttua, eli joukkueen koko, ajettavien otteluiden määrä ja montako ottelua tarvii järjestää, ja ajokaavio. Sen sijaan siellä voidaan päättää kuljettajien lainaamisesta, minkävärinen myssy on jokerikuljettajalla ja onko esim harjoitukset pakko järjestää vai ei...

Ensi kauden säännöt siis käydään läpi osallistuvien joukkueiden kesken tammi- helmikuussa. Sen jälkeen hallitus hyväksyy ne. Miksi ei hyväksyisi? Kahdeksaan vuoteen ei ole edes korjausehdotusta siltä taholta niihin tullut. Näin tämä toimii... Suomi on lajin nokkimisjärjestyksessä sellaisessa kohtaa, että me tehdään asiat viimeisten joukossa. Se muuttuu sillä, että täällä on kuskeja 20 enemmän kuin nyt, jolloin ollaan tilanteessa että kisoja voi järjestää Suomessa kansainvälisestä ja Puolan kalenterista huolimatta.

Säännöthän on yhteinen tapa toimia. Ja voin kertoa ettei suomalaisessa speedwayssa ole aina ollut helppoa sopia yhteistä tapaa toimia. Nyt tarjolla ollut toimintamalli sai mukaan enemmän joukkueita kuin lähes 30 vuoteen. Kohtalaisen hyvä kompromissi joka on vaatinut isoja ratkaisuja ympäri Suomea...

...niin ja sääntöjä voi tietysti myös muuttaa. Muistaakseni jonkun junnuspeedwayn ikärajoja muutettiin keskellä kesää ja prosessi pyörähti ympäri yhdeksässä vuorokaudessa. Ja siinäkin oli pari päivää ilmaa... Ja silloinen ratalajiryhmä sai Seinäjoen MK puheenjohtajalta asiasta kovasti kiitosta! Sellaista se joskus on ollu :D :D :D :D :D
fsp
 
Viestit: 7
Liittynyt: 01.03.2018 00:58

Re: SM-liiga 2019

ViestiKirjoittaja JoKeR » 01.01.2019 19:51

Ymmärrän että jonkilaiset sääntöluonnokset on olemassa ja ne on jaettu niitä tarvitseville tahoille.

Minusta vain viittaus vuoden 2018 sääntöihin oli pikkasen lyönti vyön alle, koska ei jäsen Hancock välttämättä kuulu heihin ketkä ovat tietoisia sääntömuutoksista. Ja jokainen näkee että muutoksia on kumminkin tehty.

Yleisesti ottaen uudet säännöt vaikuttavat parannukselta. Aiempina vuosina kuljettajamäärä on vain laskenut, mutta tänä vuonna on saatu uusia kuljettajia ja muutama vanha ratakettu kaukaloon. Mielenkiinnolla odotan nähdäänkö esimerkiksi Nike Lunnaa tai Jesse Mustosta jonkin joukkueen mukana.
Avatar
JoKeR
 
Viestit: 35
Liittynyt: 02.10.2014 01:00

Re: SM-liiga 2019

ViestiKirjoittaja fsp » 09.03.2019 01:08

Taas kävi niin että ajetaan kuten SM-liigan olemassaolosta kiinnostuneet ja siihen mukaan halunneet kerhot/”tahot” keskenään sopivat.

Oliko menny Hancockilta ohi?
fsp
 
Viestit: 7
Liittynyt: 01.03.2018 00:58

Seuraava

Paluu SPEEDWAY

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron