Sivu 2/2

Re: Miksei niskatuki ole yleistynyt? yms. turvallisuusasiaa

ViestiLähetetty: 01.09.2015 17:11
Kirjoittaja Hancock
Totta ja minä joka en koskaan ole ajanut speedwaytä olen huono neuvomaan. Olen vain huolissani kun Suomessa ei lajin harrastajia liikaa ole ja sitten jos niitä vielä loukkaantuu. Käytännölliseltä kantilta ajateltuna jokainen pieni asia voi auttaa.

Re: Miksei niskatuki ole yleistynyt? yms. turvallisuusasiaa

ViestiLähetetty: 11.09.2015 20:50
Kirjoittaja Hancock
http://www.glasgowtigers.co/video/peuge ... the-final/

Glasgowssa on verkkoaita ja sen takana kaksi riviä autonrenkaita.

Re: Miksei niskatuki ole yleistynyt? yms. turvallisuusasiaa

ViestiLähetetty: 11.10.2015 09:35
Kirjoittaja Hancock
Huhun mukaan Varkauden speedwayrata on saamassa ilmalaidat joustolaitojen lisäksi kaudelle 2016.

Re: Miksei niskatuki ole yleistynyt? yms. turvallisuusasiaa

ViestiLähetetty: 27.01.2016 20:14
Kirjoittaja Hancock
SWR Safety footrest uusi jalkatuki.

Safety-Win-Race:

During development and testing SWR "Safety footrest" B & J and J & J jointly identified 7 extremely dangerous situations encountered in speedway racing there again.
The flexible properties of SWR "Safety footrest" significant eliminate risk and reduce risk in all 7 specifically dangerous situations.

7 extremely risky situations

1) crash, or catapult horizontal rotation "over the hook" right

2) The collision of two riders - clinching

3) injury to the rider's body footrest

4) "stringing pattern" of wires in a front wheel opponents

5) unguided riding a motorcycle with the support of the footrest (often without rider)

6) collisions with fixed cushion

7) collision with inflatable barriers (including barriers rupture)

In practice, on a track, then there is almost always a combination of several critical moments following in rapid succession.


Kuva

http://www.safety-win-race.com/aktualni-info-2/

http://www.safety-win-race.com/aktualni-info/

"It is strange that in a 100 years, when the speedway running, this problem no one seriously dealt with and the whole history of the platform was only the fact that the crampon is now at least a rotating horizontal, however, when in contact with any obstacle from his tight perpendicular position in the driving direction simply will not budge."

Re: Miksei niskatuki ole yleistynyt? yms. turvallisuusasiaa

ViestiLähetetty: 12.03.2016 18:02
Kirjoittaja Hancock
Ritsat, joissa koko laite nousee kuljettajien startattua. Eli ei ole tolppaa johon törmätä sisäradalla maalisuoralla.

Mildura Olympic Park, Australia Speedwayn U21 maajoukkuekisa; AUSTRALIA-SAKSA-TANSKA-PUOLA
https://www.youtube.com/watch?v=3HmkN4E2Flw

Tuossa systeemissä ei ritsoja tarvinne myöskään irroitella lanaustaukojen ajaksi.