Miksei niskatuki ole yleistynyt? yms. turvallisuusasiaa

Speedway aiheinen keskustelu

Miksei niskatuki ole yleistynyt? yms. turvallisuusasiaa

ViestiKirjoittaja Hancock » 25.08.2015 19:30

Miksi tälläinen niskatuki ei ole enemmän yleistynyt speedwayssä?

Aika harvalla näyttää olevan.
Kuva
Viimeksi muokannut Hancock päivämäärä 26.08.2015 08:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Danny King (Ipswitch Witches) "Only way to get better in speedway is ride with someone who is better. Chase someone who is better than you".
Avatar
Hancock
 
Viestit: 375
Liittynyt: 07.09.2014 10:36

Re: Miksei niskatuki ole yleistynyt? yms. turvallisuusasiaa.

ViestiKirjoittaja Hancock » 26.08.2015 08:52

Mitä materiaalia on tuo putki joka on puolikkaan autonrenkaan ja radan välissä? Kuvan mukaan näköjään puuta. Eikö se ole vähän liian kova jos siihen törmää? Vai napsahtaako se helposti poikki?

Kuva

Pitäisikö se olla muovia joka taipuu tai katkeaa jos siihen osuu? Parastahan olisi jos pressun takana olisi suoraan verkko ja puolikkaita autonrenkaita ja putket ja kepit olisivat uloimpana.
Danny King (Ipswitch Witches) "Only way to get better in speedway is ride with someone who is better. Chase someone who is better than you".
Avatar
Hancock
 
Viestit: 375
Liittynyt: 07.09.2014 10:36

Re: Miksei niskatuki ole yleistynyt? yms. turvallisuusasiaa

ViestiKirjoittaja Hancock » 26.08.2015 09:13

Rye Housen turva-aita.

http://www.harlowstar.co.uk/Rye-House-R ... ory.html#1

“The fence at Rye House is a fully suspended fence with no permanent posts behind it which riders can hit.

“Previously it was a chain-link fence with 50cm wooden kick boards, but from the 2014 season it will be an air fence in the corners and chain-link in the straights.

“In terms of specific design, the strong metal posts are set well back from the track at each corner and straining wires are stretched tightly between these posts.

“In the corners the straining wires are pulled into a curved shape by short wires pulling at right angles to the main wire and these are held in place by stakes in the ground which do not protrude above ground level (and are therefore no hazard).

“We are using the same principle with the air fence so that if a rider hits the air fence and slides under it, the fence will simply lift and the rider cannot get hurt other than by hitting his own motorcycle. We are sure that for rider safety, it is the best fence anywhere.”

Read more: http://www.harlowstar.co.uk/Rye-House-R ... z3jtniiR1S
Follow us: @Harlowstar on Twitter | HarlowStar on Facebook
Danny King (Ipswitch Witches) "Only way to get better in speedway is ride with someone who is better. Chase someone who is better than you".
Avatar
Hancock
 
Viestit: 375
Liittynyt: 07.09.2014 10:36

Re: Miksei niskatuki ole yleistynyt? yms. turvallisuusasiaa

ViestiKirjoittaja Hancock » 26.08.2015 09:18

Danny King (Ipswitch Witches) "Only way to get better in speedway is ride with someone who is better. Chase someone who is better than you".
Avatar
Hancock
 
Viestit: 375
Liittynyt: 07.09.2014 10:36

Re: Miksei niskatuki ole yleistynyt? yms. turvallisuusasiaa

ViestiKirjoittaja Kenny Carter » 26.08.2015 23:35

Taitaa vaan olla niin ettei noita hyviä joustolaitoja oo muualla kun Ruotsissa ja Suomessa. Yleensä maailmalla ne on käytännössä "betonia" ilmalaidan takana...

Suora lainaus facebookista:

Jyri Palomäki Ettei vaan olis just ilmalaidat joiden vaikutuksesta näitä käy... ? Nykykuskit varsinkin uusin sukupolvi luottaa niihin aivan sumeilematta, Kun katsotte yhden koko Puolan liigan kisan kokonaan niin näette mitä tarkoitan. Nämä nuorukaiset elää siinä haavemaailmassa että kun on ilmalaidat niin mitään ei voi käydä!!! Vaikka totuus on että sen takana on KOVA, aivan yhtäpuuta oleva seinä (Holder, Hampel...kuinka kävi kun pyörä meni ensin). Luulen että juuri ilmalaitojen vuoksi näillä uuden sukupolven ajajilla ei ole pienintäkään kunnioitusta kanssakilpailijaa kohtaan, ne ajaa aivan kuolemaa halveksuen erästä toiseen...
Kenny Carter
 
Viestit: 39
Liittynyt: 17.09.2014 09:00

Re: Miksei niskatuki ole yleistynyt? yms. turvallisuusasiaa

ViestiKirjoittaja Hancock » 27.08.2015 09:54

Niin, tuo on hyvä pointti. Ikään kuin ulosmitataan hyöty. Ja lajista tulee vain vaarallisempi. Jos pyörä menee ensin niin ei taida auttaa vaikka miten pehmeää olisi sen takana kun kuski kuitenkin saattaa törmätä ensiksi pyörään.
Danny King (Ipswitch Witches) "Only way to get better in speedway is ride with someone who is better. Chase someone who is better than you".
Avatar
Hancock
 
Viestit: 375
Liittynyt: 07.09.2014 10:36

Re: Miksei niskatuki ole yleistynyt? yms. turvallisuusasiaa

ViestiKirjoittaja Kenny Carter » 27.08.2015 22:43

Kun pyörä menee ensin niin ilmalaitahan tyhjenee ja jäljelle jää se "betoniseinä", se oli isoin onglma Holderin (coventry) ja Hampelin (gniezno) kolareissa. Niin se on monessa muussakin paikassa, luukuun ottamatta Ruotsia ja muutamaa Suomen rataa. Kyllä on yhtäpuuta Zielona Gorankin laidat (Ward)...
Kenny Carter
 
Viestit: 39
Liittynyt: 17.09.2014 09:00

Re: Miksei niskatuki ole yleistynyt? yms. turvallisuusasiaa

ViestiKirjoittaja Hancock » 28.08.2015 09:12

Joo, Darcy Ward osui lauta-aitaan suoralla. Tilanne alkoi jo mutkassa jossa olisi ollut ilma-aita mutta osuma tuli vasta suoralla jossa oli kova reuna. Suomalais/ruotsalainen joustolaita olisi vähentänyt Darcyn vammoja.

No, entäs sitten sellainen kombinaatio, että joustolaitojen eteen vielä ilma-aita? Olisiko siinä voittaja?
Danny King (Ipswitch Witches) "Only way to get better in speedway is ride with someone who is better. Chase someone who is better than you".
Avatar
Hancock
 
Viestit: 375
Liittynyt: 07.09.2014 10:36

Re: Miksei niskatuki ole yleistynyt? yms. turvallisuusasiaa

ViestiKirjoittaja Hancock » 28.08.2015 19:52

Eastbourne Eagles tekee niskatuesta pakollisen kuljettajilleen. Eaglesien kotiotteluiden pääsymaksut nousevat yhdellä punnalla kunnes investointi on kuoletettu. Yksi niskatuki (Leatt) maksaa 200£.

Tämä siis Darcy Wardin onnettomuuden jälkiseurauksena. Oli Eaglesien facebook-sivulla hetki sitten.
Danny King (Ipswitch Witches) "Only way to get better in speedway is ride with someone who is better. Chase someone who is better than you".
Avatar
Hancock
 
Viestit: 375
Liittynyt: 07.09.2014 10:36

Re: Miksei niskatuki ole yleistynyt? yms. turvallisuusasiaa

ViestiKirjoittaja Kenny Carter » 01.09.2015 00:11

2004 Tsekin GP:n jälkeen kuskit kieltäyty ajaan radoilla joissa on ilmalaidat myös suorilla. Asian puiminen alkoi 2003 Sloveniassa kun Lukas Dryml meinas kuolla. Liian vaarallista, jalkatappi/ ohjaustanko jäi liian helposti kiinni laitaan. Mielestäni yhtälö on muutenkin mahdoton koska nää valitettavat loukkaantumiset nyt vaan kuuluu lajiin. Kyllä joka kuski tiedostaa riskit kun vetää kypärän päähänsä, tai sitten on todella hölmö... Tuurista se loppujen lopuksi on kiinni, osuuko hyvin vai huonosti kun kaatuminen eteen tulee.

Tuo niskatuki on jonkin asteista saivartelua, kuski päättää kuitenkin mitä varusteita käyttää. Yhdellä kerralla se auttaa ja toisella huonontaa tilannetta. Kuinka olisi Nickin käynyt Gorzowissa jos olisi ollut niskatuki? Olisiko Zagarin jalkatappi jäänyt sinne jumiin ja Nicki olisi nyt päätön mies... Lähellä olisi ainakin ollut!
Kenny Carter
 
Viestit: 39
Liittynyt: 17.09.2014 09:00

Seuraava

Paluu SPEEDWAY

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron